7 Şubat 2012 Salı

Derbi Gibi Değil


Maç öncesi Fenerbahçe kesin favoriydi kağıt üstünde..Beşiktaş'ın çok fazla eksiği vardı ve maç Kadıköy'deydi. Maçı izlemesek ve direkt skora baksak şaşırır mıydık?Hayır,ama maçın gelişimi beklentilerin dışındaydı..

Beşiktaş'ın önce kapanıp,daha sonra kontra hücumlarla gol kovalayacağını tahmin etmek zor değildi.Sahaya çıkan onbir de bunun bir göstergesiydi zaten.Normalde Necip'in oynayacağı yerde daha defansif Toraman, Edu'nun oynayacağı yerde de daha hızlı Holosko vardı ve Beşiktaş aradığı kontra fırsatlarını da buldu.Ama değerlendiremedi.Özellikle Holosko'nun harcadığı o fırsat kolaylıkla gole çevrilebilirdi.Sonra Fenerbahçe'nin klasik derbi gollerinden biri geldi.Korner,korneri kullanan Alex ve golü atan bir stoper..Biz bu filmi daha önce görmüştük.Gol sonrası ise ilk yarıda Stoch fırtınası esti ve o kanatta Tanju'yu epey zor durumlara düşürdü,ama farkı arttıramadılar..

İkinci yarıda rüzgar tersine döndü..Aslında beklenmedik birşey değildi..Fenerbahçe bu yıl fizik olarak hep eksik..Ve bu maçta da ikinci yarıda Beşiktaş'ın fizik-kondisyon üstünlüğü ağır bastı.Orta saha kontrolünü ele geçirdiler ve pozisyonlar buldular.Ama Pektemek'e ayak uyduracak ikinci bir hücumcusu yoktu Beşiktaş'ın..Ne Simao,ne Holosko,ne de sonradan giren Edu..Mustafa'nın tek başına çırpınması ve onu sadece Ernst'in destekleyebilmesi gol için yetmedi..Özellikle Ernst'in kaçırdığı karşı karşıya pozisyon çok kritikti,ama bu kadar çok ileri geri çalışan Ernst'i,o pozisyonu kaçırdı diye suçlamak da olmaz..

Fenerbahçe'nin ikinci yarıda bu kadar baskı yemesinde genel fiziksel düşüşün yanı sıra Alex'in de takımı eksik oynatmasının payı vardı..Aykut Hoca onu oyunda gereğinden uzun tuttu.Böylesine kapanarak oynayan ve 2.gol umudu hızlı hücumlara kalmış bir Fenerbahçe'de Alex yarardan çok zarar getirir..Nitekim Alex çıktıktan sonra onlar için işler daha iyi gitti,golü de onun yerine giren hızlı Caner attırdı.Hatta Caner'e o pası değişiklikten sonra Alex'in yerine geçen Stoch verdi..Sow ise boş kaleye attığı gol dışında pek akılda kalıcı birşeyler yapmadı,ama onu değelendirmek için biraz daha zamana ihtiyaç var..

Geçen yıl Kadıköy'de oynanan 1-1'lik derbiye benziyordu aslında bu maç..Erken sayılabilecek bir dakikada bir duran top golü..İlk yarıda değişmeyen skor,ikinci yarıdaysa fizik olarak ağır basan Beşiktaş'ın kurduğu baskı..Bunlar benzer olan yönlerdi..Ancak ne bu maçın heyecanı ya da tansiyonu o maç gibiydi,ne de Beşiktaş'ın o baskıyla beraber golü atacak kadar fark yaratan oyuncuları sahada vardı..Bu yüzden bildiğimiz,alıştığımız,sevdiğimiz derbilerden uzak bir görüntüdeydi..Özletti eski derbileri..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder