18 Şubat 2012 Cumartesi

Yola Devam


Maçın geniş özetini alsak ve pozisyonların son 3'er saniyelerini kesip,maçı izlememiş birine skoru sorsak 3-1 demek aklına gelmezdi herhalde..Çok daha farklı bitecek maçtı,ama şu dakikadan sonra önemli olan 3 puan..Zaten ligin en iyi averajlı takımı Galatasaray..

Maç öncesinde maçla ilgili çok endişem yoktu,kazanamayacağımıza dair..Her deplasman ilk bakışta zor gelebilir ve Mersin takımı da bu yıl zirvedeki takımlara zaman zaman can yakan puan kayıpları yaşattı,ama bu maç öncesi maçı kazanacağımızı düşünüyordum..Maçın başlangıcı ve gelişimi de öyle oldu..Girilen pozisyonlar ve ardından gelen ilk gol..

Gol önde baskıyla kazanılan top sonucunda geldi..Bu yıl bu şekilde çok kez gol buldu Galatasaray..Zaten bu ligde önde baskı yapabilmek çok değerli..Arkadan oyun kurulma kalitesi düşük ligimizde..Ayrıca bu golle birlikte şunu gördük ki Engin transferi yapılmayan kreatif kanat oyuncusunu kadro içinde oynayabilecek ilk isim..Gerçi bu sefer de sakatlandı..Ama çabuk geri dönerse katkı vermeye devam edebilir..

Golden sonra rakip 10 kişi kalana kadar Galatasaray yine üstün ve pozisyonları bulan taraftı..Rakibin eksilmesiyse normal koşullarda işi daha da kolay hale getirmeliydi.Ama tam tersi oldu..10 kişi oynamasına rağmen Mersin baskı kurmayı başardı..Pozisyon yoktu,ama o baskı duran toptan golü getirmeye yetti..Gol sonrası Galatasaray'ın silkelenip geri dönebileceğini tahmin ediyordum..Mersin her ne kadar baskı kurabilmiş olsa da 1-1'e kadar,savunma direnci düşük bir takım..Ve bu anlamda verdikleri bir boşluğu Aydın iyi değerlendirdi..Onla ilgili de birkaç cümle yazacağım birazdan..

Penaltı golü ve sonrasında maç yine Galatasaray'ın bolca pozisyon bulup kaçırdığı bir düzene büründü..3.gol geldi,ama o bile zorla atılmış bir goldü..Ama dediğim gibi önemi yok..Galatasaray'ın kazanması gereken bir maçtı ve kazandı..Şimdi yoluna devam edecek..Maçın en iyisi tartışmasız Necati'ydi..2 gol ve yaptırdığı bir penaltının yanı sıra oyundan da düşmedi..İlk yarı çok iyi oynayan Emre-Engin ikilisinden Emre ikinci yarının tamamında,Engin ise ikinci yarının yaklaşık ilk 10 dakikalık kısmından sonra düşüş gösterdi..

Mersin cephesinde ise değinilmesi gereken bir Joseph Boum gerçeği vardı..Ligin önceki maçlarında çok az izleyebilmiştim..Açıkçası bu yıl pek fazla Mersin maçı seyredemedim,ama güçlü fiziği önceden de dikkatimi çekmişti..Ama bu maçtaki konsantrasyonunu ve daha da önemlisi disiplinini beğendim..Belki de Galatasaray bu maçta 10 tane gol pozisyonuna girmiştir,ama bir 4-5 pozisyonu da gelişme aşamasındayken kesti Boum..Tabi her maç bu seviyede disiplin gösterir mi bilemiyorum,ama bu tarz atletik anlamda üstün oyunculara mutlaka şans verilmesi gerektiğini düşünüyorum..Hem çok güçlü,hem çok konsantre,hem disiplinli,hem de sürati fena değil..Dikkatle izlemek lazım..

Son olarak Aydın Yılmaz'la ilgili şunu söyleyeyim..Bu haftaiçi bir çocuğu oldu Aydın'ın..Hayırlısı olsun..Mutlaka Aydın da eşi de sevinmiştir..Ama benim aklıma şu geldi..Malumunuz Aydın 5 yıl önce Arda'dan daha çok potansiyel vaad eden biriyken şimdi ondan çok çok uzakta..Gerekli profesyonel gelişimi sağlayamadı..Şanslar buldu,zaman zaman parladı,çoğu zaman kötüydü vs..Sonuçta bir devamlılığı  yoktu..Bu çocuk onun olgunlaşması için bir fırsat olur mu derken,bu maçta Terim ona şans verdi ve o da bunu kullanabildi..Tekrardan ''Acaba bu sefer olur mu?'' demeyeceğim..Çünkü Aydın bırakın üzerine beklenti oluşturmayı,'Acaba?' bile denilme hakkını kaybetti çoktan..Sadece bu seferlik parlamasının az da olsa keyfini çıkarmak lazım..Zaten bu sezon da istenileni veremezse,seneye takımda tutulacağını zannetmiyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder